מקורי או חלופי- איזה דיו מתאים לכם?

מערכת שורש  טו תמוז, תשעח  6/28/2018

איזה דיו כדאי לכם לרכוש למדפסת הביתי או לעסק?
.......................

מקורי או חלופי- איזה דיו מתאים לכם?
סביר להניח שגם לכם יש מדפסת דיו בבית. אתם משתמשים בה כדי להדפיס כתבות ומתכונים, הילדים מכינים עבודות לבית הספר, ואם אתם מנהלים עסק קטן מהבית היא יכולה לשמש פתרון אידאלי עבורכם. אלא שהיא דורשת גם תחזוקה, ובעיקר היא דורשת מכם מלאי של ראשי דיו כדי שלא תישארו לעולם בלי דיו מתאים. עכשיו מתחילות גם הדילמות, שכן מצד אחד תוכלו לרכוש דיו מקורי ומצד שני מוצעים היום גם ראשי דיו חלופי שאמורים לספק פתרון לא פחות טוב. אז מה באמת ההבדלים ואיך תדעו מה נכון עבורכם?

דיו מקורי למדפסת שלכם
נתחיל מהאפשרות הראשונה, והיא האפשרות לרכישת דיו מקורי. כאן הרעיון פשוט: זהו ראש דיו שיוצר על ידי יצרנית המדפסת שרכשתם, ואפשר להבין מה היתרון המרכזי של החלופה הזו. אם יש מישהו שמכיר את הרכב הדיו ויודע מה ההרכב המדויק והאיכותי, יצרנית המדפסות אמורה להיות ה"מישהו" הזה. בפועל זה לא תמיד מדויק וזו לא ערובה למוצר האיכותי ביותר בשוק, אם כי יש גם למי לפנות ומי שיספק דיו אחר אם רכשתם מוצר פגום. החיסרון המרכזי של הדיו המקורי, וזה נכון גם בכל הקשור לרכישת טונר מקורי, הוא חיסרון המחיר. ראשי דיו מקוריים עולים לא מעט, בוודאי בהשוואה לחלופי.

דיו חלופי – פתרון למחיר
אם המחיר הוא המגבלה המרכזית של ראש הדיו המקורי, אפשר בהחלט להבין למה דיו חלופי נחשב לפתרון חסכוני הרבה יותר. הוא אמנם מיוצר על ידי חברה אחרת, ולא על ידי יצרנית המדפסת שלכם, אבל זה לא אומר שלא תקבלו מוצר איכותי. בין אם אתם רוכשים טונר חלופי או דיו תואם במקום זה המקורי, אתם בהחלט חוסכים במחיר, והתוצאה לא בהכרח נמוכה יותר. עם זאת, מומלץ לבדוק מה נכון יותר עבור המדפסת שלכם ועד כמה איכותיים הם הראשי הדיו או הטונרים החלופיים שמוצעים היום למכירה.

אז מה עדיף?
כאמור, לכל אופציה יש יתרונות משלה, וגם חסרונות. אם השיקול המשמעותי מבחינתכם הוא המחיר, ראש דיו חלופי יעשה את העבודה היטב. אם המטרה היא איכות ואחריות יצרן, לראשי הדיו המקוריים יש את היתרון בתחום הזה. השאלה היא מה נכון יותר עבורכם, מה צרכי ההדפסה שלכם ובאיזו תדירות אתם צפויים למצוא את עצמכם שוב באותה סיטואציה, עם הצורך בדיו חדש ועם הדילמה בין החלופי למקורי.

לפרטים נוספים לחץ כאן